مجله ابزار

عملکرد ابزار برقی در بهبود کارایی

عملکرد ابزار برقی در بهبود کارایی

فردی که ابزار برقی را برای تکنسین ها تهیه می کنند ممکن است فرض کنند که ابزارها مشابه هستند و احتمالاً تقریباً یکسان عمل می کنند ولی عملکرد ابزار برقی در بهبود کارایی آنها متفاوت است. تفاوت های عمده ای بین ابزارهای برقی وجود دارد و یک تفاوت مهم در ویژگی ها و عملکرد آنها نهفته است.

این عناصر تفاوت عمده ای در دستیابی به اهداف بهره وری ایجاد می کنند: کیفیت، کمیت، ایمنی، به موقع بودن و هزینه.

یک مثال شامل ویژگی ها و عملکردهای مونتاژ بست با استفاده از روش های کم در مقابل بهره وری بالا است. یکی از روش های کم بهره وری برای قرار دادن پیچ چوبی این است که یک سوراخ با نوک پیچ شروع کنید و سپس پیچ را با یک پیچ گوشتی دستی بچرخانید.

روش با بهره وری بالاتر، سوراخ کردن یک سوراخ با دست، سپس با استفاده از یک پیچ گوشتی برای وارد کردن پیچ، یا استفاده از یک مته برقی تک چاک برای سوراخ کردن سوراخ و یک درایور برای بستن پیچ است. تکنسین با استفاده از ترکیب دو چاک و تعویض سریع روی همان ابزار به بالاترین بهره وری می رسد تا سوراخ پایلوت را سوراخ کرده و پیچ را بچرخاند.

روش دوم چهار برابر سریعتر از روش دستی و دو برابر سریعتر از استفاده از مراحل جداگانه مته و درایو با یک چاک است. بنابراین، به یک چهارم هزینه کار روش اول با همان نرخ پرداختی نیاز دارد. به این موارد صرفه جویی در زمان راه اندازی یک چاک شش گوش استاندارد، یک اندازه مناسب، مته شارژی را در مقایسه با یک چاک پیچی، دریل سیمی اضافه کنید و بهبود بهره وری حتی بهتر است – زمان راه اندازی بسیار کم و ۴۰۰ درصد سریعتر با دو چاک نسبت به روش پیچ گوشتی دستی.
کانون توجه اره ها

اره های برقی قابل حمل تبدیل به اسباب کار بسیاری از بخش های تعمیر و نگهداری شده اند ولی عملکرد ابزار برقی در بهبود کارایی آنها متفاوت است. آنها وظایف مختلفی را انجام می دهند و در سبک های مختلف وجود دارند: دایره ای، رفت و برگشتی، میتر، نواری و زنجیره ای.

مدیران ابتدا باید به ویژگی‌های مشترک اره‌ها – ظرفیت قدرت، وزن، سیمی یا بی‌سیم، ارگونومی و ایمنی دقت کنند. اگر همه ابزارهای برقی یک بخش از یک نوع ساخته شده و با یک بسته باتری معمولی تغذیه می‌شوند، تکنسین‌ها برای تامین برق همه ابزارها فقط به یک شارژر و چند بسته باتری نیاز دارند.

بسته به کاری که تکنسین ها انجام خواهند داد، سایر ملاحظات رایج عبارتند از: وزن. عمق و عرض برش در ۹۰ درجه؛ مدت زمان کارکرد باتری طولانی و زمان شارژ کوتاه؛ مدیریت قدرت؛ یک موتور بدون جاروبک برای عمر بیشتر موتور؛ آموزش؛ و مدت زمان گارانتی، شامل موارد، و استثنائات.

را انجام دهند تا عوامل قدرت، تطبیق پذیری و دوام آن را شناسایی کنند.

ویژگی های اره گرد که باید در نظر گرفته شود عبارتند از:

  1. وزن. وزن یک اره با قطر ۴ و نیم اینچ، نصف مدل با قطر ۷ و نیم اینچ است و همچنان می تواند یک برش ۲ اینچی را در یک حرکت انجام دهد.
  2. تیغه ها. تیغه های نازک بار را کاهش می دهند، عملکردی با سرعت بالاتر ارائه می دهند و زمان برش را کاهش می دهند. تیغه سمت چپ دید بالاتری را فراهم می کند و ایمن تر است.
  3. تنظیمات سریع عمق و اریب.
  4. دستگیره های ارگونومیک. آنها تعادل، چسبندگی برای راحتی و قدرت و کنترل بهتر با گرفتن دو دست را فراهم می کنند.
  5. ظرفیت قدرت. باید نیازهای کاری از ۴ تا ۱۷ آمپر و انتخاب ولتاژ را با توجه به منابع برق موجود برآورده کند. دوبرابر کردن ولتاژ به ۲۲۰ ولت (V) از ۱۱۰ ولت، مصرف آمپر را به نصف کاهش می دهد و هزینه برق را به طور متناسب کاهش می دهد.

اره گرد بر محک

اره گرد بر محک

تکنسین ها می توانند انعطاف پذیری و سرعت برش را با اره های برش ساینده قابل حمل، که لوله، لوله، استوک میله، آجر، بلوک، ورق فلزی و مش سیم یا میلگرد را برش می دهند، به دست آورند. تکنسین ها می توانند بدون برداشتن پایه به سرعت تغییرات تیغه را انجام دهند. آنها معمولاً پر سر و صدا هستند، بنابراین محافظت از گوش ضروری است. اگر محل کار تاریک عاملی باشد، یک چراغ LED داخلی که روی مسیر برش متمرکز شده است، کنترل بهتر و دقت برش و همچنین ایمنی را به همراه دارد.

اره‌های رفت و برگشتی با عملکرد فشاری و ویژگی‌های مناسب می‌توانند برش‌های غوطه‌وری و برش‌های منحنی را انجام دهند که سایر اره‌ها قادر به انجام آن نیستند. برش های غوطه ور می توانند به سرعت یک برش جعبه برقی در تخته دیواری یا سوراخ لوله یا مجرا در تخته دیواری یا کف چوبی ایجاد کنند.

سایر ویژگی های کلیدی اره های رفت و برگشتی عبارتند از: سرعت تیغه قابل تنظیم با ماشه برای برش های کارآمدتر و سریع تر. قفل ماشه؛ تعویض کفش بدون ابزار و تیغه. یک دمنده گرد و غبار خط برش؛ سبک وزن؛ افزایش عمر باتری؛ یک موتور بدون جاروبک برای عملکرد خنک‌تر و عمر طولانی‌تر موتور؛ و ظرفیت توان کافی برای کارهای سبک.

اره‌های برقی و اره‌های برقی – چه با سیم برقی، چه بی‌سیم یا قابل حمل با موتور بنزینی – می‌توانند اکثر کارهای پیرایش درخت را انجام دهند. ویژگی هایی که مدیران باید برای کارآمدترین عملیات شروع با ایمنی در نظر بگیرند. مطالعات نشان می دهد که سالانه ۲۸۰۰۰ آسیب اره برقی رخ می دهد، بنابراین مشخص است که ویژگی های ایمنی و تجهیزات حفاظت فردی مانند کلاه سخت، کفش های پنجه سخت، عینک، دستکش و لباس های تنگ ضروری است.

بیشتر اره‌های برقی از حد مجاز صدای ۸۵ دسی بل فراتر می‌روند، بنابراین محافظت از گوش ضروری است. مدل های الکتریکی می توانند کارهای سبک را انجام دهند، در حالی که مدل های بنزینی برای کارهای سنگین مناسب هستند . کارگران می توانند از دستگاه های برقی برای اصلاح شاخه های کوچک استفاده کنند ولی عملکرد ابزار برقی در بهبود کارایی آنها متفاوت است.
ساخت یک مسابقه

قبل از تعیین مشخصات، مدیران باید یک بررسی از کارهای اخیراً تکمیل شده که شامل ابزارهای برقی هستند را انجام دهند تا عوامل قدرت، تطبیق پذیری و دوام آن را شناسایی کنند.

2 دیدگاه در “عملکرد ابزار برقی در بهبود کارایی

  1. تصویر آواتار سپیده گفت:

    سلام من اگه استعلام قیمت به صورت ابزار عمده و یراق به صورت عمده بخوام رو چه جوری باید بگیرم؟

    1. تصویر آواتار مدیر سایت گفت:

      درود بر شما
      با فروشگاه مرکزی در تماس باشید
      ۰۲۱۶۶۹۷۵۳۲۸-۹
      با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.